VIDEOS
Tesla Model X Full Matte/Satin Wrap Help Feedback Needed
Malco® EPIC™ Paint Correction System
Bedrijf van de Maand Mei 2017 Leseman Car Care
Nieuwe techniek voor autoschade uitdeuken
WAGNER Vector Grip 'Verschillende handen'
JD Customs Lamborghini Aventador LP750-4 SV XPEL Ultimate Afrojack
Demo EENZET NANOPUR Auto Detailing Elst
Duobond ® system RL-eez windscreen removal
Cartec Velgenreiniger Zuurvrij
Jade Ceramics (How to tutorial)
Equipvak 2016
Fifo Europe
BANNERS
Deel dit bericht: 
07.02.2019
R-M® 100 jaar: "Succesvol zijn betekent innovatief blijven"

Beeld: Persbericht

In 2019 viert R-M, het premium lakmerk van BASF, zijn 100-jarig bestaan en presenteert het zijn succesverhaal aan de hand van een reeks van activiteiten. Het 100-jarig feestjaar begon op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. R-M heeft in een geanimeerde video de belangrijkste mijlpalen laten zien waarmee het merk de autoreparatielakindustrie sinds 1919 heeft vormgegeven en verder ontwikkeld – dit alles dankzij de pioniersgeest van zijn oprichters. Tijdens dit 100-jarig bestaan viert R-M met zijn klanten over de hele wereld zijn grootste succesverhalen en deelt deze onder andere online.

Baanbrekende ondernemingsgeest en innovatiekracht
Door de jaren heen, sinds de twee vrienden Fred Rinshed en Herbert Mason in 1919 in Detroit – in het hart van de automobielindustrie – de firma R-M oprichtten, heeft dit premiummerk dankzij belangrijke innovaties en een eigen pioniersgeest vorm gegeven aan de autospuiterij. Het is altijd al een onderdeel geweest van de filosofie van R-M – nu een BASF-merk – om het economische succes van klanten centraal te stellen in de inspanningen. Door gebruik te maken van producten, diensten en processen die voortdurend worden verbeterd en nog gebruiksvriendelijker worden gemaakt, maken autospuiters over de hele wereld de beste keuze om hun productiviteit en succes op lange termijn in de toekomst te garanderen.

R-M nodigt klanten uit om terug te kijken naar de mijlpalen uit de geschiedenis van het bedrijf. Het motto is: "Succesvol zijn betekent innovatief blijven". Want dankzij continue innovaties heeft het merk altijd al een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de automobielsector.

Historisch: digitale kleurexpertise bij R-M
R-M bracht in 1948 een revolutie teweeg in de markt met de introductie van het basiskleurensysteem. De tintometer werd in deze context een baanbrekend instrument. Het stelde spuiters in staat om in enkele minuten de gewenste kleurschakering zelf te mengen in hun eigen werkplaats. Alle fabrikanten van autoreparatielakken houden zich tot op de dag van vandaag nog steeds aan dit principe.

Digitalisering speelt al jaren een belangrijke rol. Het voordeel voor de klant is dan ook van cruciaal belang. Zo lanceerde R-M in 1996 als eerste merk in de branche een eigen website, waarmee klanten 24 uur per dag, zeven dagen per week toegang hebben tot mengformules. Veel technische verbeteringen zijn nu mogelijk op basis van deze kleurendatabase die al tientallen jaren door R-M wordt beheerd. Daarom werd het Colortronic 12/6 kleurmeetapparaat geïntroduceerd, dat het proces van nauwkeurige kleuraanpassing vereenvoudigt.

Bij de introductie van R-M services in 2000 werd de basis gelegd voor klantgerichtheid. Naast de kwaliteit van het product is het voor R-M ook van belang om de best mogelijke adviezen te geven aan autoschadeherstelbedrijven. Modules zoals TopScan of de ShopMaster software helpen bedrijven bij het analyseren van hun winstgevendheid en helpen hen op weg naar succes op lange termijn.

De specifieke mijlpalen uit 100 jaar R-M zijn online te zien
 

Activiteiten rondom het 100-jarig bestaan van R-M

De viering van het 100-jarig bestaan begon in Detroit, de geboorteplaats van R-M, met een video over de geschiedenis van het merk, die op de BASF-stand op de North American International Auto Show (NAIAS) werd getoond. In Clermont-de-l'Oise (Frankrijk), waar R-M 50 jaar geleden zijn eerste Europese fabriek bouwde, toont een tentoonstelling hoe de producten en kleurenkennis van R-M zich hebben ontwikkeld. In de presentatieruimte van het internationale R-M Refinish Competence Center zijn historische tentoonstellingen over de geschiedenis van het merk te zien. Daarnaast wordt ook gekeken naar de digitale ontwikkeling in training en de promotie van jong talent met de R-M Best Painter Contest. Sinds de jaren '70 is R-M ook gevestigd in Azië, waar de innovatieve kracht van het merk is aangetoond in Japan.

R-M viert het jubileum op de website en sociale media met digitale campagnes en andere activiteiten. Nieuws en verhalen van klanten worden het hele jaar door gedeeld op www.rmpaint.com en op de nieuwe Instagram RmpaintOfficial pagina onder de hashtag #rmpaint100yo. 

Bron: Persbericht 


Categorie: NP NP